http://www.galicia2010.com/marco_infraestructuras1.htm.
"(...) Así pois, no caso de Galicia, a distribución da poboación, a atomización da oferta, o transporte privado en turismos, o obsoleto mapa concesional (que non se adecuou ó cambio demográfico) e o prezo do transporte asumido polo usuario, son algúns dos factores que condicionan en negativo o futuro do transporte de viaxeiros por estrada.
Sen dúbida ningunha, o condicionante básico do transporte é a distribución da poboación, polo que Galicia se enfronta a unha disxuntiva de tipo político: manter o actual mapa demográfico ou potenciar a concentración da poboación en cabeceiras de comarca.
Así, por exemplo, resulta insostible, xa a curto prazo, que a Administración Autonómica limite a súa presencia activa no sector do transporte de viaxeiros por estrada ás “subvencións cruzadas”, que é como denomina dita institución ó transporte escolar. Á marxe da súa evolución en función do descenso da natalidade, o transporte escolar presenta na actualidade elevados custos de explotación.
A facturación media dun autobús por ano de transporte escolar é inferior a 5 millóns de pesetas, cantidade a todas luces insuficiente para unha dedicación exclusiva dos recursos a este transporte. Ademais, a coutilización co transporte regular só pode ser parcial e moi limitada, dada a súa coincidencia horaria co 75% das horas punta do tráfico regular e dado un sistema de adxudicacións de transporte escolar pouco racional.(...)
Por outra parte, a atomización do sector en microempresas encarece a súa explotación, dende a propia adquisición de combustible e de vehículos ata a productividade dos mesmos e do cadro de persoal, pasando polos gastos xerais. Este incremento do custo impide o crecemento das empresas, réstalles vitalidade e capacidade de reacción e mingua a calidade ofertada. Se no próximo decenio se mantén a reducción no número de viaxeiros e non se produce unha concentración empresarial, pódese chegar a cuestionar o modo de transporte, o que sería tan nefasto social e economicamente como foi a década dos oitenta para o ferrocarril.
De novo, é necesario harmonizar os dereitos dos cidadáns (neste caso, empresarios) centrados na liberdade de empresa e nas concesións administrativas, coas necesidades da poboación actuais e futuras.
Neste sentido, todo parece indicar que a concentración empresarial é inevitable e que a decisión estratéxica pasa por esperar a que se produza de forma natural ou por potenciar a agrupación empresarial con políticas activas no financiamento e asesoramento de todos aqueles empresarios que decidan unir as súas forzas e as súas empresas.
Tendo en conta todos estes factores, o transporte de viaxeiros por estrada en Galicia ha de ir dirixido, tendo en conta o horizonte do ano 2010, a conseguir os seguintes obxectivos:
- Concentración da poboación rural en cabeceiras de comarca.
- Reducción dos custos de explotación das empresas.
- Coordinación horaria das diferentes empresas explotadoras.
- Coordinación do transporte de viaxeiros por estrada co transporte ferroviario e co transporte urbano.
- Concentración do empresariado, respectando no posible os dereito A consecución dos obxectivos anteriormente referidos dependerá, en gran medida, da vontade política da Administración. Tratándose de obxectivos a medio e longo prazo e de decisións estratéxicas, é innegable que requiren dun amplo consenso por parte de tódolos implicados (estamentos político, social e empresarial), a fin de evitar que quede a expensas de intereses electorais de curto alcance.
En todo caso, son catro as premisas fundamentais para fixar a estratexia a deseñar:
1.- Premiar a agrupación de empresas.
2.- Establecer un novo mapa concesional, aproveitando a caducidade das concesións e respectando os dereitos de tanteo preferentes.
3.- Reducir o prezo do billete que abona o usuario.
4.- Eliminar a posible competencia desleal do transporte ferroviario.
Respecto a este último punto, ha de terse en conta que a verdadeira competencia, tanto no transporte de viaxeiros por estrada coma por ferrocarril, é o transporte particular en turismos. Por razóns medioambientais e económicas (sobre todo relacionadas coa saturación dos accesos ós grandes núcleos de poboación e a inminente introducción do custo medioambiental nos custos reais dos productos e servicios ofertados ó mercado), os Estados vense na necesidade de potenciar o transporte colectivo, pero é imposible lograr este obxectivo se no camiño se prima a utilización dun modo en claro detrimento do outro. Ferrocarril e autocar son complementarios e o trato a ambos modos ha de ser equitativo se se quere conseguir a súa colaboración, paso ineludible para ofrecer un servicio de calidade ó cidadán, que actúe como elemento de disuasión á hora de utilizar o seu vehículo privado.
Ademais, se se ten en conta o envellecemento da poboación nos próximos dez anos e a drástica reducción da poboación menor de 24 anos resultará obrigatorio adoptar certas medidas planificadas urxentes.Por unha parte, a pesar de que as necesidades de mobilidade da poboación anciá son menores, existen e tenden, por razóns fisiolóxicas, á utilización de medios colectivos de transporte. Pola outra, o transporte escolar vai sufrir unha reducción moi importante e con isto os ingresos das empresas de transporte de viaxeiros por estrada. (...)."
No hay comentarios:
Publicar un comentario